dinsdag 3 april 2012

Met hypnotherapie worden wie je in essentie bent


In therapie zijn we niet bezig om mensen anders te leren denken... Met alleen denken zouden we alleen maar ons innerlijk potentieel hinderen. We kunnen bijvoorbeeld denken en beredeneren dat we niet onzeker hoeven te zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat we dat diep van binnen niet zijn. We kunnen positief denken en ons toch rot voelen...
In psychotherapie en in het bijzonder in hypnotherapie (psychotherapie waarbij we met hypnose problemen bij de kern aanpakken) leren we mensen om echt contact te maken met hun gevoel en daar de energie weer te laten stromen. 
Mensen leren in hypnotherapie om weer grip te krijgen op hun voelen en om hun innerlijke mogelijkheden en capaciteiten te gebruiken om in hun onbewuste stappen te zetten en bepaalde gevoelens te verwerken, bepaalde zaken op te lossen, te helen. Er komt meer energie en potentie vrij. 
Door hypnotherapie word je meer wie je in essentie bent. Je groeit en ontwikkelt van binnenuit en je pakt zaken aan op het niveau waar ze zijn ontstaan. Praten over... en denken zijn heel beperkt. Ik heb liever dat je zegt: “Ik snap er niks van, maar ik voel me steeds beter...” dan dat je precies begrijpt hoe en waarom je je rot voelt. Kijk voor verdere informatie maar eens op mijn website KLIK HIER
Virginia Satir zegt in dit korte filmpje wat mooie woorden over de essentie van therapie, over groei en ontwikkeling.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten